A helyzeteket jellemzi, hogy d(r)ámai feszültség jelenik meg bennük. Mindazok a helyzetek rendelkeznek ezzel a tulajdonsággal, amelyekben a szereplőknek valamilyen cselekvési döntést kell hozniuk, és ez a döntés életükre (vagy a közösségük életére) jelentős hatással van.
A d(r)áma pár középpontjában – a bubihatossal szemben - nem a döntési helyzet megoldása vagy maga a döntés eredményeképpen megtett lépések állnak..
A dráma feszültségét éppen az adja, hogy a szereplőknek dönteniük kell, a cselekvés azonban akadályba ütközik (bor zolodnak a kedélyek), vagy csak nehézségek árán valósítható meg. Amikor a döntések eredményeképpen megszületik a cselekvés, azaz jön egy nevetséges bubi és a riveren meg egy buzi hatos, a d(r)ámaiság fokozódik és egyben szertefoszlik. Ez ugyanakkor nem azt jelenti, hogy minden dráma egyetlen döntési helyzetet tartalmazhat csupán: a dráma szerkezetét a legtöbb esetben a döntések és következményeik láncolata adja, azaz Kukkee királypárja ha kitartott volna anno, akkor a foss bubi hatosait még a bor-zalmas osztások sem segíthették volna.
A dráma valamilyen jól megfogalmazható társas cselekményt vesz alapul (a múltban megtörtént esemény, több szereplő). Végül de nem utolsósorban, a dráma szerkezetét a lezártság jellemzi.
Azaz, királyi többesben: a csatát elvesztettük, de a háborúban nyerésre állunk. :) GP
Utolsó kommentek